Eva Sloupenská #20 | Ojedinělý produkt na českém trhu aneb jak zasít červíky do zákazníkova srdce
Je normální jíst hmyz? Jaké je to přijít na trh s produktem, vůči kterému má mnoho lidí stále velké předsudky? Zkoušejí Češi rádi nové věci? Jak často se stanou z nedůvěřivých ochutnávačů hmyzích specialit stálí a spokojení zákazníci? Lze skloubit a zároveň i umět oddělit profesní a osobní život, pokud vlastníte s partnerem rodinnou firmu? Dnešním hostem podcastu Ryba smrdí od hlavy je Eva Sloupenská z firmy WormUP.
Je libo křupavého červíka WormUP se skořicí?
Jedli jste už někdy sušené červíky ochucené česnekem, kari, či dokonce slanou skořicí? Dokážete si představit, že byste touhle pochutinou posypali dětem třeba takové nudle s mákem? Že ne?! Asi se není čemu divit. O tom, že hmyz je potravinou budoucnosti, se sice ve veřejném prostoru už dlouho mluví, na svém jídelníčku má však červíky a cvrčky zatím jen málokdo. V někom dokonce vyvolává představa konzumace hmyzu vyložený odpor. Eva Sloupenská spolu se svým manželem pomáhají tyto předsudky měnit. Vášnivý entomolog a odhodlaná markeťačka založili rodinnou firmu WormUP, která vyvinula postupy zpracování jedlého hmyzu a vymýšlí originální receptury sušených červíků. Přicházejí tak na trh s nesmírně zdravou a ekologicky čistou potravinou, obsahující ryzí protein i mnoho blahodárných minerálů.
Z ochutnávačů stálí zákazníci
Předsudky jsou všude, hmyz ještě není běžným jídlem. Zkušenost Evy Sloupenské je však taková, že Češi jsou oproti okolním národům překvapivě zvídaví a naklonění gastronomickým experimentům. Až čtyři pětiny ochutnávačů se pak mění v zákazníky, kteří si Křupavé červíky oblíbí. I proto se společnost nadějně rozvíjí a přichází na trh s dalšími zajímavými produkty a příchutěmi. Pro markeťačku Evu je zároveň naplněním snu originální firmy s nepřebernými benefity a širokou možností seberealizace. Práce v rodinné firmě je samozřejmě také náročná a přináší mnohá úskalí. V jejich překonávání, ventilaci napětí a hledání balance mezi pracovními výzvami a udržením stabilního rodinného prostředí pomáhá Evě Sloupenské také studium na essential college, kde patří mezi neúspěšnější posluchače.
Jaké je to učit se za pochodu, pomáhat lidem překonávat předsudky a trpělivě zasévat červíky do zákazníkova srdce? Eva Sloupenská a firma WormUP přichází s nabídkou superpotraviny, manifestující zároveň trvale udržitelný růst a rozvoj. K zájmu o křupavé sušené červíky by posluchače mohla podnítit nejen ochutnávka, která probíhá přímo během rozhovoru ve studiu, ale i životní příběh ženy, která se nebojí zkoušet nové věci, plnit si své sny a být sama sebou.
Časová osa:
0:18 – Přivítání a představení hosta.
0:58 – Představení firmy WormUP a jejích výrobků.
2:16 – Hmyz na jídelníčku – předsudky u nás a ve světě.
4:24 – Jak a proč firma vznikla?
7:47 – Specifická výroba – hmyz jako jateční surovina.
9:15 – Jak se stávají z ochutnávačů zákazníci?
11:52 – Splněný sen originální firmy s velkým množství benefitů.
14:43 – Jak skloubit rodinný a pracovní život?
16:17 – Modul rekonstrukce identity, ventilace napětí, psaní deníku jako způsob terapie.
20:06 – Řešení všech mechanismů fungování firmy.
22:50 – Ochutnávka dvou nových příchutí křupavých červíků.
28:09 – Plány firmy WormUP do budoucna.
30:29 – Závěrečné poselství.
Zajímá vás více z oblasti managementu? Podívejte se na naše další podcasty Ryba smrdí od hlavy v rubrice management

Studoval jsem všeobecné lékařství, které mě následně přivedlo ke studiu psychologie, práva a managementu. Výkonnostní psychologii používám mnohem raději než klinické přístupy. Kompiloval jsem řadu psychodiagnostických metod, kterými prošlo několik stovek tisíc osob. Se svým týmem se věnuji zejména aplikaci psychologie a zdravého selského rozumu v organizacích tak, aby se jejich představitelé naučili z kompetencí vše, co potřebují pro naplnění jejich profesní i osobní cesty. Smysl života vidím ve „vzdělávání lidí pomocí výcviku, kterým si zafixují nové znalosti a dovednosti tak, aby je používaly v praxi a přinášely jim žádoucí výsledky“.