O level výš | Marian Pala o smyslu vzdělávání, argumentaci i vlivu emocí na jednání člověka.
Jak se naučit nejen v manažerské pozici správně vyjednávat a argumentovat? Co je to měkký a tvrdý způsob komunikace? Lze uvažovat v každém okamžiku vždy racionálně? Jakou roli hrají v našich životech emoce? Co vlastně vede člověka ve středním věku, který nikdy nebyl zrovna studijní typ, k tomu, aby se vrátil zpět do školních lavic?
Marian Pala není hostem podcastu Ryba smrdí od hlavy poprvé. V předchozím rozhovoru jsme se od něj mimo jiné dozvěděli, jak založit, řídit a úspěšně rozvíjet středně velkou stavební firmu, v čem tkví hlavní specifika oboru stavebnictví či jak kultivovat prostředí a vztahy na pracovišti. Dnešní rozhovor je zaměřen zejména na vzdělávání a studium na Univerzitě aplikovaného managementu, v němž Marian Pala dosahuje nadprůměrných výsledků, a to i v obtížném modulu Vyjednávání a argumentace.
V čem tkví kouzlo studia pro člověka, který, jak sám přiznává, nebyl v mladém věku zrovna vzorem studentské píle? Jak se liší studium na UAM od klasických škol s technickým zaměřením, kterými Marian dříve prošel? Jak aplikovat studijní poznatky rovnou do praxe při řízení firmy?
Časová osa:
0:18 – Přivítání a představení hosta.
0:57 – O pracovní praxi a důvodech zahájení studia.
2:46 – Proč si Marian Pala vybral ke studiu právě Univerzitu aplikovaného managementu.
4:16 – Očekávání před nástupem na univerzitu.
7:23 – O modulu Vyjednávání a argumentace.
9:54 – Co je to komentář?
10:45 – Další stěžejní témata z modulu Vyjednávání a argumentace.
11:58 – Aplikace studijních poznatků do praxe.
13:36 – Konkrétní situace, kde se daří aplikovat studijní poznatky do praxe.
15:04 – Vliv emocí na jednání člověka.
17:15 – Přínos studijního trenéra.
19:02 – Co by Marian Pala řekl svému „Já“, které zahajovalo studium.
19:57 – Závěrečné poselství
Zajímá vás více z oblasti managementu? Podívejte se na naše další podcasty Ryba smrdí od hlavy v rubrice management.

Jako vystudovaný učitel jsem měl vždy blízký vztah ke vzdělávání, nicméně až zde na essential college jsem si uvědomil výhody stylu zdejší výuky v maximálním propojení teoretických poznatků s praxí. Vnímám, že práce na EC však rozvíjí nejen posluchače, ale i mě samotného. Neuplyne den, kdy bych při práci s posluchači nebyl obohacen o něco nového. Mým cílem v pozici studijního trenéra je maximální podpora posluchače při praktikování úkolů a uvědomování si svých pokroků.