Petr Pacher #29 | Jak přitáhnout do organizace ty nejvhodnější talenty?
Jakou úlohu hraje v organizacích praktické vzdělávání v oblasti náboru zaměstnanců? Proč v moderním světě akvizice talentů již z daleka nestačí, aby byl v této oblasti kvalitně vzděláván jenom pracovník přímo odpovědný za personální agendu? Jak k organizaci přitáhnout ty nejvhodnější ještě dávno před tím, než zašlou svůj životopis? Existují obecné principy tvorby kariérní stránky, případně praktické rady a tipy, jak v této oblasti dosáhnout konkurenční výhody? Jak přistupovat k náboru zaměstnanců, aby to skutečně přinášelo výsledky i v praxi? Hostem dnešního podcastu Ryba smrdí od hlavy není nikdo jiný než Petr Pacher, který nám tentokrát řekne více o společnosti NextGenTA.
Výsledky jsou to, co se v náboru zaměstnanců počítá
Ve světě podnikání jsou výsledky to, co se počítá, avšak jak se k nim dopracovat? Dle našeho hosta je klíčové si uvědomit, koho vlastně organizace chce přitáhnout, což z pohledu managmentu znamená korektní popis role a procesu. Strategie náboru je následně tím elementem, který pomůže organizaci vybrat si směr, ať už je to cesta propagace, aktivní hledání těch nejvhodnějších, nebo kombinace zmíněných možností, na což navazuje vhodné nastavení (pre)selekce potenciálních zaměstnanců. Avšak zkušenost našeho hosta říká, že byť jsou organizace velmi úspěšné ve svém oboru podnikání, často je nikdo needukoval v tom, jak se dívat na svět optikou potenciálního kandidáta, ani jak vnímat očima druhé strany, což se jeví u náboru jako jeden z klíčových elementů. Platí tedy pravidlo, že organizace je sama odpovědná za to, koho přitahuje. Avšak jak jasně a srozumitelně manifestovat, kým vlastně organizace opravdu je?
Bez praxe nejsou koláče
Jedním z nejsilnějších manifestů organizace o tom, jaké má hodnoty, vize, smysl, nebo kulturu je právě kariérní stránka. Její největší hodnotou je, že pokud je správně vystavěná, tak má schopnost přitáhnout ty nejvhodnější uchazeče na trhu práce a zároveň odradit ty nevhodné. Důsledkem tohoto tvrzení je, že tím pádem neexistuje jednotný návod, který by přesně definoval, jak být v tomto směru úspěšný. Existují tedy základní principy, jak budovat kariérní stránku? Řešením může být naučit se dívat optikou potenciálního uchazeče. Zde je však z pravidla potřeba jisté úrovně edukace a bezpochyby neustálého praktikování, které následně zajišťuje chtěné výsledky. A co principy, jak být úspěšný a dosahovat výsledků v náboru obecně? Dle našeho hosta je jedním z prvních kroků diskuse s interními pracovníky a následné zjištění, jak jsou nadšení a angažovaně zapálení pro svoji práci pro danou organizaci, a to nejlépe hierarchicky seshora ze zřejmého důvodu – Ryba smrdí od hlavy.
Jaké jsou tedy další praktické rady a tipy směřující k výsledkům a tím i k úspěchu na trhu práce? To vše a mnohem víc se dozvíte v dalším ze série zajímavých a inspirativních rozhovorů, které pro vás na essential college a portálu Ryba smrdí od hlavy připravujeme.
Časová osa
0:05 – Přivítání hosta.
0:14 – Role Petra Pachera ve vzdělávacím projektu NextGenTA.
3:11 – Jaké kroky potřebuje organizace podniknout ještě před samotným začátkem procesu náboru.
4:50 – Jak a proč vybudovat excelentní kariérní stránku se značným dopadem na proces náboru.
8:49 – Existuje obecná rada vhodná pro budování většiny kariérních stránek?
10:07 – Jak organizace benefitují se vzdělávání v oblasti náboru?
12:19 – Smysl projektu NextGenTA ve vztahu k úspěšnému fungování organizací.
13:23 – Praktické příklady a zkušenosti s pre-selekcí a její dopad na nábor.
20:33 – Jak mají organizace nastavený proces náboru dle zkušenosti Petra Pachera?
23:33 – Rady a tipy, jak zlepšit nejenom proces selekce, ale i přístup k náboru obecně.
30:08 – Závěrečná slova a rozloučení se s hostem.
Zajímá vás více z oblasti managementu? Podívejte se na naše další podcasty Ryba smrdí od hlavy v rubrice management.

Studoval jsem všeobecné lékařství, které mě následně přivedlo ke studiu psychologie, práva a managementu. Výkonnostní psychologii používám mnohem raději než klinické přístupy. Kompiloval jsem řadu psychodiagnostických metod, kterými prošlo několik stovek tisíc osob. Se svým týmem se věnuji zejména aplikaci psychologie a zdravého selského rozumu v organizacích tak, aby se jejich představitelé naučili z kompetencí vše, co potřebují pro naplnění jejich profesní i osobní cesty. Smysl života vidím ve „vzdělávání lidí pomocí výcviku, kterým si zafixují nové znalosti a dovednosti tak, aby je používaly v praxi a přinášely jim žádoucí výsledky“.