Dušan Trenčanský #39 | Seberozvoj, budování vztahů s klienty i přeměna v lepšího obchodníka
Lze v dnešní době, kdy je krize na trhu energetických komodit, vystupovat jako seriózní obchodník s energiemi? Jak pracovat s klienty? Co je vzájemná důvěra v obchodě a proč je tak důležité pěstovat vztahy v rámci pracovního nasazení? A jak rozpoznat podvodné nabídky? Dnešním hostem je Dušan Trenčanský ze společnosti Optimal Energy zabývající se optimalizací výdajů energie.
Před dvěma lety nastoupil v rámci školy essential college do programu Just Grow, do akreditovaného oboru zaměřeného na komunikaci, vyjednávání a vztahy v obchodě, kde se učí být excelentním obchodníkem. Je těsně před absolvováním a v průběhu studia prošel výraznou změnou, svou identitu našel i díky skvělé partě spolužáků.
Důležitost pojmenování
Byl v životní i profesní krizi, obchodní svět se změnil a sám měl pocit, že on i jeho obchodní kolegové zaspali dobu. Dodává, že změnu cítil, ale nedokázal ji pojmenovat. Spousta problémů vychází právě z nepojmenování pocitů, což se naučil v rámci studia, kde pochopil, že se věci nezmění přes noc, ale chtějí čas.
Jít proti proudu, ale zároveň vnímat trendy
A čím může být prospěšné vzdělávání člověku, který se pohybuje 20 let v obchodní sféře? Jak říká Trenčanský, někdy máme tendence usínat na vavřínech, kdy pořád děláme tím stejným způsobem, i když se svět posunul. Je důležité se přizpůsobit, nejít proti proudu. Ale ne jako leklá ryba, je potřeba trendy vnímat a pak je můžeme měnit či korigovat. Lidé jdou proti proudu často jen proto, že nechápou, kam směřuje.
Starejte se o své klienty
Motorem úspěchu, pokud jste OSVČ, je vztah s klienty. Důležitá je dlouhodobá péče o zákazníka. Nejde vše přepočítávat na okamžitý zisk, ale klíčové je vyhovět klientovi, starat se o něj a brát obchod jako životní postoj.
Na závěr Dušan Trenčanský vzkazuje, že je dobré si za všech okolností udržet nadhled, neskočit na první nabídku a dát si čas na to, aby si člověk vše rozmyslel. V době krize se fixy nepodepisují, říká Trenčanský. Pokud chcete vědět více, pusťte si podcast a dozvíte se, jak na to, když chcete jako obchodník uspět a pracovat na své profesionalitě.
Časová osa
0:06 – Úvod, představení hosta
1:10 – Dušan Trenčanský o svém studiu na essential college zaměřeném na jednání a komunikaci v obchodě
2:40 – O jeho osobním rozvoji a vztazích na škole mezi spolužáky i učiteli
4:52 – O krizi Dušana Trenčanského, o změně, která nastala během studia, o důležitosti pojmenovávání
9:30 – Co může člověku, který se pohybuje dvacet let v obchodě, přinést vzdělávání o obchodní psychologii? A jak reagovat na změny okolo?
12:36 – Jak vnímat trendy a jít proti proudu?
15:09 – Kým byl Dušan Trenčanský před studiem na essential college a kým je dnes?
17:46 – Co je nejdůležitější v obchodě? Jak mít dobrý vztah se zákazníkem?
19:22 – Zájem a péče o klienty, loajalita a dobré preference
22:36 – Závěrečné poselství
Zajímá vás více z oblasti businessu? Podívejte se na naše další podcasty Ryba smrdí od hlavy v rubrice business.

Studoval jsem všeobecné lékařství, které mě následně přivedlo ke studiu psychologie, práva a managementu. Výkonnostní psychologii používám mnohem raději než klinické přístupy. Kompiloval jsem řadu psychodiagnostických metod, kterými prošlo několik stovek tisíc osob. Se svým týmem se věnuji zejména aplikaci psychologie a zdravého selského rozumu v organizacích tak, aby se jejich představitelé naučili z kompetencí vše, co potřebují pro naplnění jejich profesní i osobní cesty. Smysl života vidím ve „vzdělávání lidí pomocí výcviku, kterým si zafixují nové znalosti a dovednosti tak, aby je používaly v praxi a přinášely jim žádoucí výsledky“.