Jan Panuš #47 | Podle svých cílů si volím role, do kterých vstupuji
Které kompetence jsou nezbytné pro úspěšného obchodníka? Jak podávat ten nejlepší výkon? Jak vision board ovlivňuje každodenní chování svého tvůrce? V čem spočívá největší přínos CRM pro obchodníka? Odkud brát tu správnou motivaci k dosahování svých cílů? Dnešním hostem podcastu Ryba Smrdí od Hlavy je Jan Panuš, obchodní konzultant ze společnosti Raynet.
Jan Panuš v epizodě dnešního podcastu přiznává, že kdysi do obchodnické role vůbec nechtěl vstupovat. Jeho postoj se však změnil, když si uvědomil, že obchod nemusí být nátlaková činnost, ale může vycházet z vlastní přirozenosti, do které spadá právě pozitivní přístup ke komunikaci a poznávání klienta, což tvoří neodmyslitelnou část obchodnické práce. Přestal se obchodu bát a stal se konzultantem pro CRM systém, který společnost Raynet vyvíjí.
Bez samotného CRM by si Jan Panuš neuměl svou roli vůbec představit. Systém pro správu vztahů pro klienty mu umožňuje udržet si čistou hlavu, jelikož má vždy po ruce přehled svých obchodních případů, včetně záznamů o průběhu předchozích schůzek, informační tíhu tedy přenechává systému a sám se věnuje každodenní obchodnické operativě a vlastnímu rozvoji. U CRM spatřuje výhodu i v možnosti nahlédnout do obchodních výsledků svých kolegů, čímž se motivuje k lepším budoucím výkonům.
Velkým tématem ve studiu Psychologie obchodu bylo pro Jana Panuše stanovování cílů. Ty jsou pro něj základ jakéhokoliv životního směřování, na základě kterého si volí role, do kterých v životě vstupuje. Poznamenává, že je klíčové, aby si každý své cíle stanovoval autenticky a z vlastních hodnot. Pokud nevycházejí z podstaty člověka, touha po jejich dosažení brzy vyprchá. Být v souladu sám se sebou je pro něj nezbytný předpoklad k těm nejlepším pracovním výkonům. Díky studiu na essential college si tak udržel rostoucí obchodní výsledky i v období covidu, což společnosti Raynet umožnilo se dále vyvíjet a zlepšovat.
Časová osa:
2:30 Jak se stát excelentním obchodníkem?
3:15 Co znamená být v souladu sám se sebou v roli obchodníka
5:10 Které kompetence by obchodník nikdy neměl opomíjet
7:02 Co Janu Panušovi dalo zkompetentnění v osobní rovině
8:37 Co brzdí obchodníky v jejich profesním rozvoji?
14:31 Jak si stanovit cíle a úspěšně za nimi jít
27:07 Výzvy v každodenní praxi obchodníka
30:26 CRM jako klíčový nástroj pro rozvoj obchodníka
35:53 Přínos studia na essential college
38:01 Jak se během studia zlepšily obchodní výsledky Jana Panuše
40:19 Závěrečné sdílení
Zajímá vás více z oblasti obchodu? Podívejte se na naše další podcasty Ryba smrdí od hlavy v rubrice business.

Studoval jsem všeobecné lékařství, které mě následně přivedlo ke studiu psychologie, práva a managementu. Výkonnostní psychologii používám mnohem raději než klinické přístupy. Kompiloval jsem řadu psychodiagnostických metod, kterými prošlo několik stovek tisíc osob. Se svým týmem se věnuji zejména aplikaci psychologie a zdravého selského rozumu v organizacích tak, aby se jejich představitelé naučili z kompetencí vše, co potřebují pro naplnění jejich profesní i osobní cesty. Smysl života vidím ve „vzdělávání lidí pomocí výcviku, kterým si zafixují nové znalosti a dovednosti tak, aby je používaly v praxi a přinášely jim žádoucí výsledky“.